Solutii (gratuite) simple si imediate pentru viitorii primari bucuresteni-trafic

Se apropie campania pentru alegerile locale si din nou va incepe „defilarea” candidatilor in media scrisa si audio-vizuala. Probabil fiecare va incepe sa promita „marea cu sarea” sau sa-si dea cu parerea asupra „starii” orasului. Intr-adevar Bucurestiul are multe probleme nerezolvate, iar rezolvarea lor tine de vointa politica a echipei (consilieri + primari) dar si/mai ales de fondurile pe care le vor avea la dispozitie si nu in ultimul rand de modul cum le vor cheltui (sa speram ca fara licitatii trucate si avantajarea firmelor consilierilor, primarilor etc., fara conflicte de interese. Una din problemele cele mai stringente este cea legata de traficul din oras. Incerc sa exprim mai jos cateva solutii, care poate au mai fost spuse intr-un fel sau altul si care ar putea fi puse in practica imediat cu cheltuieli minime, dar care n-au fost luate (inca) in considerare:

1. Locurile de pe strazi unde se permite parcarea trebuie puse in evidenta, vopsite ca in orice parcare civilizata. Astfel se va evita parcarea aiurea (fara aliniere, fara a respecta o distanta optima intre masini). Orice obiecte asezate ordonat intr-un volum dat vor ocupa mai putin spatiu decat atunci cand sunt imprastiate (aruncate) la intamplare. Teoria spune ca diferenta intre un caz si celalalt poate ajunge la 40%. Aceste locuri pot fi gestionate prin inchiriere riveranilor in urma platii unui abonament sau, dupa caz platite cu ora pentru cei aflati in trecere. Politistii comunitari ar supraveghea aceste locuri interzicand parcarea in afara lor (pe trecerile de pietoni, parcare in paralel ocupand benzi de circulatie, parcarea in jurul unor scuaruri etc.) aplicand amenzi conform codului rutier.

2. Crearea unor noi spatii de parcare luand din latimea trotoarelor (acolo unde este posibil).

In foto de mai sus (str. Dr. Felix) exista o portiune de trotuar in fata spitalului Filantropia. Strada a fost de curand asfaltata, dar proiectantul nu s-a gandit sa anuleze trotoarul pe o portiune de cca 100m (foarte putin circulat) si mutand gardul spitalului cu 1,5m inspre interior se puteau crea cel putin 30 locuri de parcare.

3. Unele artere largi cu sine de tramvai pe centru ar putea fi delimitate cu borduri pentru a nu permite patrunderea pe linii a soferilor nesimtiti care vor sa fie mereu primii, blocand intersectiile. Pe terasamentul tramvaiului ar putea circula si autobuzele care au linie comuna cu tramvaiele pe acele portiuni.

[Un exemplu ar fi B-dul Ion Mihalache. Imaginati-va ca masinile de pe langa trotuare ar disparea, (aici se poate crea o parcare luand putin din curtea Muzeului Antipa). Cele doua benzi pe sens libere de masini parcate si liniile incadrate de borduri, in interiorul lor circuland transportul in comun, ar fluidiza mult traficul in zona. Cazuri mai fericite, datorita latimii mai mari a arterelor ar fii: sos. Stefan cel Mare, sos. Mihai Bravu, Colentina, Pantelimon etc., unde acum traficul este un calvar]

Solutia se aplica cu succes in multe orase din Germania si are avantajul ca autobuzele nu mai ocupa banda intai a carosabilului, lasand loc mai mult pentru celelalte automobile. Viteza de croaziera ar fi mai ridicata, statiile ar fi comune (autobuzele nu si-ar pierde din viteza de deplasare pentru ca ar putea depasii vagoanele de tramvai, acolo unde este cazul).

4. Infiintarea benzilor destinate in exclusivitate transportului in comun s-ar putea realiza pe multe alte artere cu mai multe benzi.

5. Benzile speciale pentru biciclete trebuiesc regandite si rezolvate „conflictele” de trafic in intersectii. Trebuie montate semafoare mici, speciale pentru biciclete.

Daca se vor pune in practica aceste idei, urmeaza RESPECTAREA lor.

Acest lucru e cel mai dificil dar si cel mai important.

Iata cateva exemple de masini parcate fie sub semnul de oprire interzisa fie in bataia de joc a legii, fara ca politia sa ia vreo masura.

Politia va trebui sa aplice fara reticente legea in cazul contravenientilor!

In Europa occidentala exista foarte multe orase vechi, medievale cu stradute inguste si case fara garaje dar absolut peste tot parcarile sunt reglementate si strict controlate.

UNDE ESTE INTERZIS NU PARCHEAZA ABSOLUT NIMENI!.

Motivatia cu strazile inguste ale Bucurestiului nu sta in picioare. Importanta este reglementarea, respectarea semnelor de circulatie si amendarea contravenientilor.

Ce este mai important: un trafic mai fluent, scazand timpul de circulatie, poluarea si consumul de combustibil sau comoditatea parcarii la intamplare avand consecinta strangularii si chiar blocarii traficului in zonele respective?

TREBUIE SA NE OBISNUIM (cel putin pana la constructia unor parcari mai mari) CA DACA NU ESTE LOC NU TREBUIE LASATA MASINA IN ZONA RESPECTIVA!

Solutiile date nu reprezinta decat cateva exemple de cum s-ar putea imediat si cu costuri minime rezolva putin fluenta traficului. Odata organizate mai riguros locurile unde „AI VOIE” sa parchezi si supravegheate in consecinta, se va putea trece la pasul urmator: constructia de mari parcari supra- si subterane in centrul orasului si in cartierele rezidentiale.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: